Thursday, July 30, 2009

seri manjung to k.terengganu

semalam, 29 Julai saya menempuh perjalanan sejauh 5++km untuk pulang ke rumah kesayangan saya untuk berjumpa mak kesayangan saya...


yes, i made it!!!alhamdulillah...

mesti korang tak caye, saya membawa kereta kancil buruk saya sendirian sahaja..dari seri manjung ke kuala terengganu dan saya hanya mengambil masa 7 jam + sahaja...bermula dari 6.30 pagi sampai 1.45 petang...

sehari sebelum tu cuak jugak..yelah paling jauh saya membawa kereta sendirian pn dr k.trg ke k.bharu n vise versa..ari sebelum tu, xleh tidur....pukul 4 pagi dh sedar...time jam pukul 5.15..tp pukul 4 dh sedar...so nak suruh tidur jugak, bacalah lailahaillah...akhirnya tertidur sambil berzikir.alhamdulillah..tp 4.45 terjaga balik, pastu duk pusing kanan,pusing kiri, pukul 5 tu bgnlah...kemas2 sket, mandi, smyg, then pukul 6.20 bertolak..tp tiba2 lupa nk kunci pintu rumah..hehhe..(tp xpe, zakira dh bgn, dia gosok baju)..pastu g lah kunci pintu then bertolak dengan lafaz bismillah, bertawakal kpd Allah n baca ayat kursi...

pastu dalam pukul 7-8, alamak! rasa mengantuk..yelah bgn pukul 4pagi, tidur pukul 11mlm..mana cukup...pastu bacalah ayat2 lazim yg diingati smbl niat sedekah kat ayah..asalnya nak nyanyi tp satu lirik lagu pn xingat..hehe..xpe2 dpt pahala ngaji..radio xberfungsi..sebarang siaran radio pn xdpt.hampeh betul signal radio kat perak ni...hehe org perak jgn marah...

nk ckp kat sini, berkat dengan keyakinan bahawa Allah melindungi saya akhirnya saya selamat tiba di terengganu walaupun bbrp kali nk berlanggar..hoho..org depanlah ni, benti mengejut..nasib baik teknik mengelakdan teknik memandu dalam diri ni cekap dan pantas...kalau x, mungkin korg akan menerima berita tertentu pasal saya...alhamdulillah

moral kat sini, sentiasalah berlindung dengan Allah, yakin pada Allah n percaya pada qada' dan qadar..

ok...smg dpt iktibar...

1 comment:

  1. Assalamualaikum aja..
    ehe..ape x caye lak..aja kan terer bawak keta..
    ^_^
    ehem2..org perak di sini x marah pon..alhamdulillah..asbab x dpt signal, Allah buka hati dengan zikrullah..that is better!

    Pe yg penting!..org perak ke..org ganu ke..kite kan saudara seakidah..hehe..

    v(^_^)v

    ReplyDelete