Sunday, June 28, 2009

miracle of Allah

long time not update on this blog

actually i just lost of my lovely father...(sob..3x). al-fatihah to my father plzz...

today i want to story about my father but since the photo of my father is not here so i change to tell about the journey to see my father at 25 june 2009 from seri manjung to kuala lumpur to terengganu...and think the journey is full of miracle of Allah...Alhamdulillah and thank you Allah..syukran..


at 11 o'clock i got a call from my sis that told me my father admit to ICU..(actually is not ICU but only ordinary ward)

then i called my mom that i want to go home. then she told me to take a bus not driving (i just bring a kancil to seri manjung).

oh ok..cuma satu je harapan saya time tu, harap2 lah saya dapat jupe ayah saya and Allah xpanggil lagi dia

then, another my sis call around 3 o'clock, she said that my father dh nazak..Ya Allah betul ke ni..sedih~.macam xnk trime je kenyataan tu..
then semakin ramai org call sy..dan tepat pada pukul 3.37 25 Jun 2009 ayah saya telah menghembuskan nafasnya yang terakhir...(ayah.....!)..
then my sis dekat KL tu ajak saya dtg KL balik sama dengan membawa kereta itu.

owh ok..agak gusar jgk kerana pukul 4 pg nk drive sorg2 ke KL dahlah xpernh sampai sana dr seri manjung ni

dan tiba2 seorang rakan saya, Nurzakira Jailani mengoffer kan diri utk menemani saya..(oh sungguh mulia hatimu...semoga Allah membalas jasamu dengan pahala yang berlipatganda)

maka bermulalah perjalanan ke KL pada pukul 4.47 pg

on the way nk ke KL, sekali lagi Allah mempermudahkan urusan saya apabila sepupu saya, Norihan binti Talib (oh sungguh mulia hatimu...semoga Allah membalas jasamu dengan pahala yang berlipatganda) membelanja kami adik-beradik (my sis and i) utk mendptkan flight Mas pada pkul 8.40 pg..

then maka bermulalah kespeeding saya membawa kancil dengan kelajuan 120km/jam..

masa ni saya dh xkira apa..harap2 saya sempat jupe mayat ayah saya..

dan on the way ke KLIA, saya mendpt satu berita yang mengatakan arwah ayah saya hendak ditanam secepat mgkn dan mereka tidak akan menunggu saya kalu xsempat...
sedihnya...sampai ati diorg nk wat camtu kat saya..saya pn nk jupe ayah jgk....
dalam hati semakin kencang berdoa agar saya sempat..

maka saya menambah lagi kespeedan saya menjadi 140km/jam

jam hampir 8.00 pg..waktu check in akan tamat dalam 10 minit lagi.time tu Kl pn saya xmsk lg..camni ni..my sis and my cousin dh mula risau takut sy xsmpt and then they called me my ticket dh ditunda ke petang..(xnak...!!!!)..

masa tu doa saya Ya Allah kau panjangkanlah tempoh masa ini Ya Allah,,agar ak sempat menaiki flight tersebut Ya Allah

dengan kuasa Allah, finally i made it! at 8.24 i arrived at KLIA and i still can check in.
because at that time, the Menteri Besar of Terengganu also akan menaiki flight tersebut.jadi gate utk pelepasan masih di buka...thank you Allah...i'm really greatful thank you..Alhamdulillah..

dan akhirnya pada pukul 9.38 sy sempat sampai di rumah and at that time arwah ayah saya sedang dimandikan...

sayunya melihat wajah Ayahku, Muda bin Abd Rahman

" Ya Allah, tempatkanlah arwah Ayahku dikalangan orang2 yang beriman, ampunkanlah dosa-dosanya dan jauhkanlah dia dari azab kubur dan neraka"

Al-Fatihah~

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. my tears almost drop reading ur story...

    takziah atas pemergian ayahanda tercinta...

    ReplyDelete