Wednesday, June 17, 2009

road to millionaire

Saya seorang manusia biasa yang ingin mengubah diri saya menjadi orang yang berjaya dan ingin mempunyai wang yang banyak. mungkin anda memandang jelek kepada saya kerana terlalu memandang kepada wang..tapi sedarkah anda dengan wang banyak perkara dan impian yang kita boleh lakukan..memang wang bukan segala-galanya tapi agak-agak anda bolehkah anda hidup tanpa wang di dunia yang serba materialistik sekarang?

Mungkin saya seperti anda, bukan mudah hendak menerima peluang, ketika peluang ini datang kepada saya, banyak masa yang saya fikirkan..tapi saya percaya mungkin inilah jalan yang Allah berikan kepada saya untuk menjadi jutawan dan prinsip saya, pintu rezeki itu tidak terbuka jika kita sendiri yang tidak membukanya dengan menggunakan kunci pintu yang ada pada kita iaitu bermulanya langkah kita.

Mungkin sama seperti anda juga, saya meletakkan 7 Halangan untuk saya tidak melakukan peluang ini. Sepatutnya saya menjadikan halangan ini sebagai batu lonjatan untuk saya terus berjaya.

7 Halangan tersebut adalah

1. Tiada Modal- Ini alasan yang paling famuos dan kerap saya jumpa. Peluang dah nampak tetapi menjadikan modal sebagai alasan yang besar untuk tidak melakukannya. Kadang-kadang tu taknak buat pon saja bagi alasan..

2.Tiada pengalaman dalam e-dagang- Jika anda diberi peluang anda nak pilih yang mana jika saya katakan orang yang BIJAK belajar dari pengalaman sendiri tetapi orang yang BIJAKSANA belajar daripada pengalaman orang lain. So anda nak jadi yang mana satu.?

3.Tiada masa- Ini merupakan alasan yang paling BODOH saya rasa. Setiap manusia mempunyai masa yang sama iaitu 24jam sehari. Tiada yang kurang ataupun yang lebih. Dan pastinya setiap hari kita ada pulak masa untuk membuang masa. Apa salahnya kita manfaatkan untuk melakukan kerja ini. Biajk bukan?

4.Tiada produk untuk di niagakan- Jangan kita sempitkan fikiran kita. Berniaga secara online modalnya kosong. Just imaging produk yang saya jual di eMallNetwork jumlah keseluruhan melebihi RM1Juta. saya jual tudung declassic shawl sedangkan saya xde pun tudung (jadi org tgh la..)

5.Takut gagal- Simple.. Kegagalan sebenar adalah gagal untuk mencuba. Orang biasa cakap kalau gagal macam ner.. Saya nak tanya pula kalau BERJAYA pula nacam mana?

6.Takut hilang kawan-Biar hilang kawan yang negetif kerana kita akan dapat kawan-kawan baru yang positif untuk merubah kehidupan.Kawan yang macam mana yang anda mahukan?

7.Tiada keyakinan diri- Sebab itulah anda perlu melakukan peluang ini untuk mendapatkan keyakinan diri. Nak tahu macam mana kena jumpa saya..

Dan masa peluang ini datang saya hanya ada 2 Pilihan iaitu mengatakan YA pada peluang ini atau TIDAK.

Jika saya memilih untuk mengatakan TIDAK pada peluang ini saya percaya dan yakin saya tidak akan dapat apa yang saya miliki pada hari ini. Di sebabkan saya mengatakan YA Alhamdulillah ada income yang masuk ke dalam akaun saya. Jadi di kesempatan ini saya ingin mempelawa anda semua Jom Jadi Networkers.

Ada 6 Sebab kenapa anda perlu memilih eMallNetwork.

  1. Kita boleh berniaga satu dunia, kerana eMallNetwork menggunakan domain dot com. Dan sistem berfungsi 24 sehari dan 7 hari seminggu Atau dengan kata nama lain kedai takkan tutup.
  2. Tempat yang terbaik untuk menjadi usahawan eDagang. Ini kerana syarikat ini baru ditubuhkan pada Mei 2008.
  3. Modal untuk memulakan yang anda keluarkan hanya sekali..
  4. Tiada bayaran bulanan..(mantainance atau auto mantaince).
  5. Waktu kerja yang fliksible.. ini kerana anda yang tentukan masa kerja anda.
  6. Pendapatan harian..

2 comments: