Thursday, July 30, 2009

pengalaman mengajar

assalamualaikum..


rasanya lama benar xmenulis dlm blog ni...dh naik berhabuk dh...

jap ek nak sapu2 sket

hari ini rasa macam nk post byk2 je crite sbb apa dh naik gian dh..lama xmenulis..start mengajar ni, mmg busy sket..byk betul kerja nak kena buat...hujung minggu kena wat kerja jgk...rasa macam time study plak...hujung minggu wat assignment, bila dh nk due date, br nk kena cover sume...mcm tu jgklah time kerja ni..cuma time kerja ni..spesifikasi dia ikut suka kita je nk wat mcm mana..huhu..


dalam 2 minggu yang pertama nak mengajar, asyik berdebar je bila dh smpai time nk g kelas...wajib pergi masuk saham dulu sebelum masuk kelas..hehe..malunya saya...dah nk wat camne tahap anxiety dalam diri ni tinggi...

pastu dalam 1 minggu yang pertama, duk mengajar kat depan, tangan ni duk mengigil2..pastu cover dengan mencekak pinggang...pastu student pn nmpklah kita ni mcm garang..hohoho...tp mmg ikhlas cakap r saya ni tegas sket.garang tu xdelah..sbb apa nk tegas, sbbnya nak suruh diorg pandailah...cuma satu je dalam fikiran saya, saya boleh berjaya, so saya wajib membuatkan diorg berjaya..kalau sebelum ni, time belajar dulu, saya berjaya hantar assignment ttp pada waktunya, so kenapa diorg xleh buat...saya rela tak tidur satu hari nak siapkan assignment sbb saya sedar tu salah saya xbuat awal2..so diorg pn kena jgk fikir mcm tu..no excuse..
for me orang yang nak berjaya dia akan buat sedaya yang mungkin dan orang yang mencari seribu alasan adalah orang yang gagal!!!..wateva..hehe

tu jelah nak cerita

sekarang ni saya dah ok dah mengajar, no more sakit perut, no more gigil2..bab orang kata alah bisa tegar biasa...

ok daa..

2 comments: