Sunday, July 5, 2009

suddenly

saya nk berkongsi satu cerita dengan pengunjung blog ni


pada hari jumaat yang lalu, di dalam meeting bulanan my company, i just received a derma kematian bapa from my company...

sebelum saya terima that sedekah, saat my boss said baru ini kita telah dikejutkan dengan kematian bapa...tiba-tiba a little of tears come out..



i'm trying to be cool like before but the sad feeling at that time cannot dibendung lagi.... i think ini kali ketiga saya mengalirkan air mata di depan orang ramai sejak saya berumur 20tahun ke atas ni..


kali pertama ketika d ward 1 Utara, saat saya dimalukan oleh cik S..tp time tu hanya seorang doktor dan seorang patient yang nampak and then i'm rushing to the toilet pesakit menangis di situ


kali kedua, time KBM yang diadakan di Dewan Nurani, USM..sebab masa tu ramai yang menangis so i think it's okay saya mengalirkan airmata jugak


n kali ketiga kejadian di atas lah


actually byk time saya menangis but only when i'm alone..saya jarang ingin menunjukkan yang diri ini lemah..sampai ada kwn saya kata saya ini tidak berperasaan..how should they said like that...?only a few people yg tahu saya ni kelihatan sangat tabah but actually tidaklah setabah yg dilihat...


masa time saya sampai di rumah ketika hari kematian ayah saya pun, tidak ada setitik airmata mengalir di depan org ramai...boleh senyum lagi..entah apa org fikir masa tu..agak-agaknya mesti ada jugak org yg hadir saat itu kata saya ni xberperasaan like some of my friends said...or dia ni xsedih ke ayah meninggal?


at that day, saat saya selesai mencium ayah saya buat kali terakhir, i'm rushing to a room with no people untuk menangis di situ..


teringat lagi ketika saya berumur 6 tahun, emak saya masa tu muntah2..ayah saya kata mak keracunan...agak lucu jugak bila fikir balik kisah ni..


di dalam bilik tidur saya, saya dengar mak saya uwekk!..then i jenguk dia..pastu sedihnya..saya pn msk bilik balik..menangis n berdoa pada Allah agar mak saya sembuh...lps kesat airmata, pastu sy jenguk balik mak saya, still uwekk!uwekk!...then i masuk balik bilik berdoa sambil menangis..kalu xsilap sampai 4kali saya berulang-alik..sehinggalah mak saya tegur..Hajar ni knape, asyik duk masuk keluar masuk bilik...then i stop masuk bilik...duduk je dekat mak saya sambil memicit tengkuknya...






*agak-agak kamu pelik ke saya ni???



3 comments:

  1. Assalamualaikum aja..

    hehe...pelik tu idokler..
    tapi UNIQUE PERSON..^_^

    AJA!AJA!FIGHTING...

    p/s:Huhu..zati pun de nangis sbb cam "kali pertama" aja tu..^_^..tp bkn dlm bilik air..sebelum terlena..huhu~_~..nangisku sendirian bertemankan malam yang golap..hihi..yo yo o jerk..

    ReplyDelete
  2. ada orang mudah mengalirkan air mata, ada orang susah mengalirkan air mata.mungkin sebab ego, mungkin sebab dia taknak orang lain rasa apa yang dia rasa atau dah memang dia camtu.

    pelik itu menjadikan anda unik.bak kata zati..hehe

    ReplyDelete
  3. i know ur feeling...:( we share same feeling.....i miss my dad...

    ReplyDelete