Sunday, May 31, 2009

my day as a new lecturer

today my life as a worker begins...Ya Allah hanya kau sahaja yang tahu berapa berdebar je nak memulakan tuga ssebagai pensyarah ni.....lagi berdebar daripada time nk datang interview aritu...huhuhu...rasanya time interview boleh lagi rileks tanpa mengalami sebarang kekejangan..hehe..

saya sampai di manjung setelah menempuh perjalanan selama 11jam perjalanan..lama kn...nk wat camne ..dh nasib badan dapat tempat kerja yang jauh...tp seronok jugak duk sini...gaji dahla mahal tapi kos hidup kat sinbi rendah je...

kat sini saya menginap dekat hotel lead view...harga dia rm100 je untk bilik deluxe..best jugaklah duk kat hotel ni..selesa...semalam duk kat bilik hotel sorang, ak cuba mempractice camne cara ak nk mengajar ni..ya aLLAH..I CAN'T.. tergagap-gagap..macam mana ni... tu yang pagi ni nk mula kan tugas berdebar2

sampai sini..(Kolej Kejururawatan dan Sains kesihatan Seri MAnjung) ak diperkenalkan kepada staf2...tp sy xigt pn semua..huhuh lemah sket ni ..lama x menghafal..lps tu sy jupe dgn CEO dia Tn .Haji.baguslah..dia bg motivasi kat sy..suruh saya buktikan pada org2 kat luar fresh nursing student macam awak ni boleh menjadi pensyarah yang bagus...then bla..bla..sy igt yg tu je..ahahahah

pastu sy di bawa p tgk rumah..korang jomlah datang kerja kat sini jugak..rumah dia besar, lengkap semua..ada TV, peti ais, dapur...sumenya free of charge..korang nk guna air dan elektrik byk mana pn xpe..sebab bukan korang yang bayar pn.ahahaha...pastu yang bestnya lagi...awal2 dh dgr nanti awk akan diberi kenaikan gaji 12%..yuhuu..best..

rumah tu dlm 500 meter jugaklah dr kolej..tp jgn risau kalu korg xde kenderaan lagi..hello je pakcik drebar...pakcik..saya nk g tempat keje ni..boleh amik saya..huhu..ada driver tu...mcm bos plak..

oklah nk g jupe family kat bawah..diorg dh nk balik...wa..waa..sedihnya...sbb tggl saya sorg2 kat sini...xpe2...ak boleh!hajar boleh!..saya boleh!..kita semua boleh!!

*ada masa wat blog lagi..sebab saya x d beri keje lg..buhsan~..bila nk bekerja ni??(ngeh..ngeh..wat rajin)

No comments:

Post a Comment